Masz zbyt wysoki poziom cholesterolu? Dowiedz się jak poprawić Twój profil cholesterolowy!

Masz zbyt wysoki poziom cholesterolu? Dowiedz się jak poprawić Twój profil cholesterolowy (lipidogram)

Dowiedz się jak poprawić Twój profil cholesterolowy

Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci poprawić Twój lipidogram:

– ogranicz tłuszcze nasycone, znajdujące się głównie w produktach pochodzenia zwierzęcego, zastąp je tłuszczami roślinnymi, zwłaszcza olejem rzepakowym i oliwą z oliwek,
– bezwzględnie ogranicz kwasy typu trans, występujące w żywności smażonej i wysoko przetworzonej (dania gotowe, garmażeryjne, typu fast food czy instant),
– ogranicz cukry proste, słodziki, syropy glukozowo-fruktozowe, czyli główne składowe słodkich przekąsek, ale także ukryte w dżemach, jogurtach, płatkach śniadaniowych czy nawet w wędlinach

– bezwzględnie wyklucz z diety wody smakowe, słodzone napoje gazowane oraz napoje energetyczne,
– do diety włączy węglowodany złożone – produkty pełnoziarniste, warzywa, rośliny strączkowe (ogólnie w ciągu dnia spożywaj min. 0,5 kg warzyw i owoców,
– włącz do diety ryby (zwłaszcza tłuste morskie) – doniesienia naukowe mówią, iż spożycie 3 g oleju rybiego dziennie pozwala obniżyć poziom trójglicerydów i działa przeciwzapalnie

Dowiedz się jak poprawić Twój profil cholesterolowy!

Oto dalsze wskazówki, które pomogą Ci poprawić Twój lipidogram:

– włącz do diety błonnik rozpuszczalny z takich źródeł jak: otręby owsiane, siemię lniane, owoce cytrusowe czy warzywa – może on wpływać na spadek poziomu cholesterolu LDL,
– włącz do diety kurkumine, wchodząca w skład mieszanki przypraw curry czy też kurkuma – mają one właściwości obniżające poziom cholesterolu oraz właściwości przeciwzapalne,

– bezwzględnie ogranicz spożycie soli kuchennej w diecie, a także jej wszelkie źródła: przyprawy z dodatkiem soli, sztuczne dodatki itp.,
– spożywaj witaminy z gruby B – skutecznie obniżają one poziom cholesterolu (suplementacja powinna odbywać się pod ścisłą kontrolą lekarza, gdyż jej nadmiar może powodować skutki uboczne),
– wprowadź do diety sterole, czyli związki występujące w roślinach (zwłaszcza w soi, otrębach ryżowych czy kiełkach pszenicy),
– włączy do diety czosnek, nasz naturalny antybiotyk – rozmaite badania wskazują na jego skuteczność w obniżaniu poziomu cholesterolu,
– spożywaj niewielkie ilości gorzkiej czekolady, która może hamować utlenianie cholesterolu LDL,

– pamiętaj o wypijaniu odpowiedniej ilości wody niegazowanej, min. 1,5l dziennie.

Aktywność fizyczna a cholesterol!

A na koniec wskazówki, które pomogą Ci wyregulować Twoją masę ciała oraz Twój lipidogram:

– jeśli masz nadwagę albo kilka zbędnych kilogramów rozpocznij regularną aktywość fizyczną – badanie opublikowane w „New England Journal of Medicine” (jednym z najlepszych czasopism medycznych na świecie) dowiodło, iż osoby, które poza zmianą diety włączyły do codziennego jadłospisu dawkę dodatkowej energii w postaci aktywności fizycznej, tracą zbędne kilogramy co korzystnie wpływa na profil lipidowy,

– koniecznie zadbaj o odpoczynek czy odpowiednie formy relaksu – stres powoduje wzrost poziomu cholesterolu w organizmie,
– zadbaj o odpowiedni sen – uważa się, iż 6-8h snu na dobę, daje nam możliwość odpowiedniej regeneracji organizmu, która jest gwarantem dobrego samopoczucia i witalności.

Masz zbyt wysoki poziom cholesterolu? Dowiedz się jak wyregulować lipidogram!

Dowiedz się jak poprawić Twój profil cholesterolowy

Dowiedz się więcej

5.00 avg. rating (95% score) - 1 vote