Wielkanoc na diecie, czyli Lekkie Święta z Misja Dieta!

Wielkanoc na diecie, czyli Lekkie Święta z Misja Dieta!

Wielkanoc na diecie, czyli Lekkie Święta z Misja Dieta! Nie ma co ukrywać, iż czas Świąteczny to najbardziej trudny okres, zwłaszcza wtedy jak staramy się zdrowo odżywiać czy też akurat jesteśmy na diecie redukującej. Liczne pokusy, wyjazdy do rodziny, biesiadowanie przy stole i goszczenie u rodziny, gdzie na kształt potraw możemy nie mieć wpływu.

Wielkanoc na diecie, czyli Lekkie Święta z Misja Dieta!

Jak wówczas sobie poradzić?

Po pierwsze jeśli masz wpływ na świąteczne menu- wykorzystaj to!
Jak przetrwać Wielkanoc walcząc z kilogramami? Czasami niewielkie zmiany mogą spowodować sporą różnicę i tak na przykład zamiast sałatek z majonezem, zrób sałatkę z jogurtem- porcja 200g takich sałatek różni się kalorycznie na korzyść tej z jogurtem- aż o 100kcal!

Plaster świątecznej babki w porównaniu z babką jogurtową, to także około 100 kcal więcej. Babka równie dobrze będzie smakować bez polewy.

Różnica natomiast pomiędzy żurkiem lub barszczem białym zabielonym, z kiełbasą i jajkiem,
a żurkiem z samymi ziemniakami i jajkiem, to nawet do 150 kcal różnicy na porcję ok. 250g.

Jajko na twardo to ok. 80kcal, łyżeczka majonezu, która często towarzyszy jajku to blisko 70 kcal! To może warto zjeść dwa jajka- źródło zdrowego pełnowartościowego białka i jodu i selenu, magazyn lecytyny i choliny, witamin z grupy B, cynku, wapnia, fosforu… i wielu innych, niezbędnych naszemu zdrowiu składników w wysoce przyswajalnej formie. Innymi słowy jajko to Świąteczny Superfood!

Pamiętaj! Niewielkie modyfikacje jadłospisu, często zamiana tylko jednego składnika- już jest sporym sukcesem, który pozwoli przeżyć nam Święta w wersji light, a nie pozbawi potraw swojego charakteru i smaku.

Kilka przydatnych wskazówek

Do mięs używaj aromatycznych sosów, na bazie ziół, zabielonych jogurtem właśnie. Unikaj smażonych dań mięsnych, wybieraj pieczone.

Jak przetrwać Wielkanoc walcząc z kilogramami? Wybieraj dania, które obfitują w warzywa, nie stroń od surówek, sałatek, soków warzywnych, które zawsze warto jest mieć pod ręką. Warzywa wizualnie zwiększają objętość posiłków, dostarczając przy tym bardzo małą ilość kalorii, ale za to niesamowitą dawkę składników mineralnych, witamin czy błonnika pokarmowego- których może brakować w innych potrawach Wielkanocnych.

Chcąc spróbować nawet niedozwolonych przysmaków- nakładaj małe porcje- na spróbowanie
i staraj się nie robić dokładek. Jak przetrwać Wielkanoc walcząc z kilogramami? Staraj się nie przesadzać z ilością spożywanego pieczywa- ilość węglowodanów w diecie na pewno wyrównasz, chociażby pozwalając sobie na plaster babki czy tez porcję mazurka.

Nie mając wpływu na kształt świątecznych dań, możesz zawsze Wielkanocne Śniadanie oraz Wielkanocny Obiad zjeść bez ograniczeń, jak cała rodzina- pilnując, aby porcje nie były obfite.
W zamian jednak staraj się przestrzegać swojej diety- jadając zdrowe przekąski pomiędzy posiłkami czy tez kończąc dzień nieco zdrowszą alternatywą dla kolacji. Tu obowiązuje jedna zasada- nie rezygnuj ze wszystkiego, ale i nie pozwalaj sobie na wszystko!

Dbaj o regularność spożywanych posiłków mimo okresu świątecznego

Dając czas swojemu żołądkowi na odpoczynek i strawienie, sprawisz, że mimo być może pojawiających się mniej zdrowych dań, jakoś organizm sobie z tą nadwyżką poradzi- jeśli będzie wiedział, że ciągle jest w rytmie, którego go nauczyłeś.
Co najważniejsze- w szybszym trawieniu pomoże mu ruch- nie zapomnij o Świątecznym spacerze.
Kolejna zasada- zachowanie zdrowego rozsądku- może nie konieczne jest przygotowywanie kilku rodzajów mięs, sałatek czy ciast i babek Wielkanocnych- pamiętaj kilkudniowa przerwa od diety z pewnością nie narobi tak wielkich szkód, jak cały tydzień dojadania „niewinnych” resztek.

Pamiętaj o pijaniu wody! Dobra będzie także zielona herbata czy zioła- jak mięta, rumianek, napar z imbiru czy ostropestu- które ułatwią trawienie. Na kilka dni przed Świętami włącz do diety- szklankę wody z cytryną- rano na czczo- co pomoże oczyścić organizm. Równie dobrym pomysłem będzie włączanie do diety np. grejpfruta. Unikaj natomiast gazowanych i słodzonych napojów, które nie tylko nie mają w sobie nic świątecznego, ale znacząco zwiększają ilość kalorii.

Wielkanoc na diecie, czyli Lekkie Święta z Misja Dieta!

Najważniejsze! Święta to nie tylko jedzenie! To przede wszystkim czas z bliskimi- nie zajmuj się tylko liczeniem kalorii, wartość kaloryczna, to nie podstawa zdrowego odżywiania.

Dowiedz się więcej

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes