Ser żółty nie taki straszny

Ser żółty nie taki straszny

Czy wiesz, że sery żółte odznaczają się poza wysoką zawartością tłuszczu i wapnia, również sporą dawką magnezu? Ser żółty nie taki straszny?

Ser żółty nie taki straszny

Według zaleceń Instytutu Żywności i Żywienia mężczyźni powinni spożywać codziennie 400 mg magnezu, a kobiety 310 mg. Ser żółty jest bogaty w magnez i warto na stałe włączyć go do swojej diety, aby dbać o regularne uzupełnianie poziomu tego pierwiastka w organizmie.
Na pewno ze względu na dobry smak i łatwość wykorzystania sera- jest alternatywą, którą w łatwy sposób można wykorzystać w codziennych daniach. Co ważne jego wartości nie zmniejszają się w zależności od zastosowanej metody sporządzania potrawy.
Pamiętajmy jednak, aby osoby, u których poziom lipidogramu pozostaje wiele do życzenia- ograniczyły jednak te składnik diety do minimum.

W 100 g sera żółtego np. salami Serenada jest aż 31 mg magnezu. Z kolei jogurt naturalny dostarcza 28 mg w 100 g produktu, a mleko ma zaledwie ok. 13,5 mg na 100 g.

Co sprawia, że produkty mleczne są tak dobrym źródłem magnezu?

Po pierwsze sery żółte zawierają białko. Zwiększa ono wchłanialność magnezu nawet o 1/3 w porównaniu z dietą ubogą w białko. Mówi się też o tym, że składnikiem, który zwiększa wchłanialność magnezu jest tłuszcz, którego sery żółte są także źródłem.
Pamiętajmy, że poza produktami bogatymi w pewien składnik, dobrze jest także stworzyć warunki, dzięki którym dany element szybciej się wchłonie i przyswoi w organizmie.

Dlaczego magnez taki ważny?

Magnez to nie tylko ochrona przed bolesnymi skurczami. Składnik ten wpływa na mocne kości- magnez jest niezbędny do wydzielania hormonu, który wpływa na rozwój i gęstość kości. Odgrywa szczególną rolę w prawidłowej pracy serca – pierwiastek bierze udział w skurczu mięśnia sercowego i wpływa na jego aktywność elektryczną. Poza tym magnez wpływa na przetwarzanie składników odżywczych- aktywuje enzymy rozpoczynające przebieg wielu reakcji biochemicznych związanych z trawieniem pożywienia. Dodatkowo zapewnia ochronę materiału genetycznego- pierwiastek ten jest stabilizatorem kwasów nukleinowych, czyli cząsteczek budujących ludzki materiał genetyczny.

Na niedobory magnezu najbardziej narażone są: dzieci, kobiety w okresie menopauzalnym, kobiety w ciąży, sportowcy i osoby aktywne, osoby borykające się z chorobami cywilizacyjnymi czy też z migrenowymi bólami głowy.

Pierwszym krokiem do zapewniania magnezu w organizmie na odpowiednim poziomie jest dieta bogata w ów składnik. Ostatecznością jest suplementacja.

Źródło:

Artykuł WPROST „Sery żółte dla zestresowanych”

Dowiedz się więcej

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes