Regularne spożywanie posiłków chroni przed zawałem serca

Regularne spożywanie posiłków chroni przed zawałem serca

Jak alarmuje Amerykańskie Towarzystwo Kardiologiczne (AHA), tylko dokładne planowanie posiłków. Godziny i częstości oraz trzymanie się tego planu – może zmniejszyć ryzyko zawału serca oraz udaru mózgu. Regularne spożywanie posiłków chroni przed zawałem serca – dowiedz się więcej!

Specjaliści tej organizacji, ogłosili swój wniosek, po wcześniejszej analizie dowodów naukowych dotyczących częstości spożywania posiłków i ich wpływu na układ krążenia oraz przeanalizowaniu zaistniałej zmiany nawyków żywieniowych wśród Amerykanów, na przestrzeni 40-stu lat.
Jak wiadomo zachodni sposób żywienia opanował większość świata, stąd zalecenia AHA stają się uniwersalne dla każdego.

Na co zwrócono szczególną uwagę?

Zauważono, iż zarówno mężczyźni jak i kobiety rzadziej jedzą dzisiaj klasyczne 3 posiłki, z przekąskami w ciągu dnia, rozmywają się pory posiłków, jadamy wtedy kiedy mamy czas, a jak wiadomo czas posiłku wpływa na nasz wewnętrzny zegar, a co za tym idzie i na zdrowie. W takiej sytuacji proces metabolizowania składników odżywczych, przestawia się powodując wzrost masy ciała, a co za tym idzie rozwój chorób metabolicznych i procesów zapalnych w organizmie.

Spożycie posiłków, o nieustalonych porach, spożywanie ich każdego dnia o innej porze, w pośpiechu i bez dokładnego sprawdzenia ich wartości odżywczej. Wiąże się to z wyższym ciśnieniem krwi, większym stężeniem cholesterolu, insulinoopornością. Konsekwencją jest zwiększone ryzyko cukrzycy, zawału serca czy udaru mózgu.

Najgorszym, co możemy robić wg ekspertów, to omijać śniadania. Nie bez powodu jest to najistotniejszy posiłek w ciągu dnia. Jego brak przyczynia się do rozwoju otyłości, a także zwiększa ryzyko rozwoju chorób układu krążenia, cukrzycy typu 2 oraz innych schorzeń przewlekłych.
To właśnie śniadanie wpływa na pozostałe posiłki w ciągu dnia i pozwala skutecznie je kontrolować. Specjaliści apelują, aby powrócić do stałych godzin i regularnego spożywania posiłków.

Badacze zauważyli, zależność pomiędzy emocjami jakie nam towarzyszą, a ilością i chęcią na spożycie pokarmów, zwłaszcza wtedy kiedy nie jesteśmy głodni. Stąd zaleca się unikać jedzenia pod wpływem np. stresu, czy traktować jedzenie jako formę nagrody.

Przed otyłością może w dużej mierze uchronić opracowanie „kulinarnego planu dnia”, z godzinową rozpiską posiłków, jakie mamy w planie spożyć. Niezbędne jest powtarzanie schematu każdego, następnego dnia.

Dowiedz się więcej

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes