Migdały a cholesterol – dowiedz się dlaczego warto je jeść!

Migdały a cholesterol – dowiedz się dlaczego warto je jeść!

Migdały a cholesterol – dowiedz się dlaczego warto je jeść! Migdały podnoszą stężenie „dobrego” cholesterolu. Jak się okazuje migdały są dobrym pomysłem na zdrową przekąskę. To źródło jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, witaminy E i błonnika. Przede wszystkim jednak spożycie ich codziennie może wpływać na podniesienie poziomu lipoproteiny HDL (o wysokiej gęstości).

Migdały a cholesterol - dowiedz się dlaczego warto je jeść!

Potwierdzona została także w owym badaniu teza, jaką już wcześniej udało się uzyskać, że migdały wpływają na poziom cholesterolu we krwi.

Badanie, które zostało przeprowadzone, miało na celu porównanie poziomów i funkcji lipoproteiny HDL cholesterol.

I tak podczas sześciotygodniowych okresów żywieniowych, uczestniczyło 48 mężczyzn i kobiet z podwyższonym poziomem cholesterolu LDL.
W obu przypadkach ich dieta była identyczna. Wyjątkiem była codzienna przekąska.
Na diecie migdałowej uczestnicy otrzymywali 43 gramy migdałów dziennie. W okresie kontroli otrzymali oni babeczkę bananową. Obie przekąski miały taką samą wartość energetyczną.
Naukowcy porównali wyniki do pomiarów początkowych uczestników i stwierdzili podwyższenie poziomu cholesterolu HDL. Związane to było z okresem, w którym spożywano w formie przekąski migdały.
Źródło:

dietetycy.org.pl

https://www.sciencedaily.com/releases/2017/08/170811134918.htm

Dowiedz się więcej

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes