Międzynarodowy Dzień Seksu

Międzynarodowy Dzień Seksu

Dzisiaj  obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu. Z racji obchodzonego jakże ważnego święta pozwolimy sobie przybliżyć Wam tajniki tzw. „Diety Płodności”.

Międzynarodowy Dzień Seksu

W naszym gabinecie mamy często do czynienia z parami starającymi się wesprzeć swoją płodność właśnie za pomocą diety.Wszystkie pary starające się o potomstwo powinny zatem mieć świadomość, że na równowagę hormonalną naszego organizmu w dużej mierze wpływa to, co na co dzień ląduje również na naszym talerzu.

  • Bardzo ważne jest, aby dieta była prawidłowo zbilansowana– zarówno nadwaga jak i niedowaga nie sprzyjają naszej płodności. Jadłospis przyszłych rodziców powinien być urozmaicony, złożony z wartościowych, mało przetworzonych produktów, które zawierają najwięcej składników niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu.
  • Unikamy tłuszczów trans, cukrów prostych, dań gotowych, fast food, alkoholu. Wszystkie te produkty źle wpływają na narządy rozrodcze- mogą zaburzać owulację, jajeczkowanie, wpływać na obniżenie libido oraz ruchliwość plemników u mężczyzn. Zwracamy również uwagę na dobre źródła białka, włączając do diety w większej części udział białka roślinnego, jak np. rośliny strączkowe.
  • Włączamy do diety kwas foliowy– najwięcej folianów znajdziemy w ciemnozielonych warzywach, zwłaszcza szpinaku, brukselce, kalafiorze i brokułach. Niezbędna będzie i w tym przypadku dodatkowa suplementacja.
  • Źródłem węglowodanów w diecie powinny być węglowodany złożone- produkty pełnoziarniste, warzywa, które w naturalny sposób regulują gospodarkę węglowodanową, chroniąc prze zaburzeniami hormonalnymi.

W diecie szukamy źródeł składników, które sprzyjają płodności:

  • selen- ryby i orzechy
  • cynk- ostrygi, małże, ryby morskie, pestki słonecznika, dyni, nasiona sezamu
  • witaminę B12- ryby, jaja, produkty mleczne
  • witamina C- warzywa i owoce
  • witamina E- oleje roślinne
  • NNKT- ryby morskie, oleje roślinne, awokado
  • błonnik pokarmowy- produkty pełnoziarniste, świeże warzywa, owoce, otręby
  • żelazo- najlepiej przyswajalne żelazo znajdziemy w produktach zwierzęcych, takich jak: wątroba, serce, czerwone mięso czy ryby. Badania wykazały jednak, że przed niepłodnością owulacyjną najlepiej chroni żelazo zawarte w owocach i warzywach- buraki, korzeń pietruszki, suszone morele, orzechy, rośliny strączkowe.

Zatem dieta przyszłych rodziców powinna się składać z z owoców, warzyw, produktów zbożowych z pełnego przemiału, mleka, serów i ryb morskich.

Przyjemnego Świętowania 🙂

Dowiedz się więcej

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes