Jesteś na diecie? Dowiedz się jak wytrwać w postanowieniach!


Jesteś na diecie? Dowiedz się jak wytrwać w postanowieniach!

Badania przeprowadzone przez zespół Lory E. Burke z University of Pittsburgh dowodzą, że największym zagrożeniem dla przestrzegania diety nie jest to, co jemy, lecz to, z kim jemy. Jesteś na diecie? Dowiedz się jak wytrwać w postanowieniach!

Jesteś na diecie? Dowiedz się jak wytrwać w postanowieniach!

 Przyjrzyj się gdzie i z kim jesz!

Do badania zaproszono 150 ochotników, wybrano osoby z BMI min. 34, czyli już ze zdiagnozowaną otyłością, gdzie zmniejszenie masy ciała, to nie tylko działanie mające na celu uzyskanie wymarzonej sylwetki, ale przede wszystkim walka o własne zdrowie.

Ustalono schemat działania- osobom, które miały poniżej 91 kg zaproponowano kaloryczność diety- w przypadku kobiet 1200kcal/dobę, w przypadku mężczyzn 1500kcal/dobę.
Dla przedstawicieli obydwu płci ważących powyżej 91 kg założenia te wynosiły odpowiednio 1500 i 1800 kcal. Zawarty w pożywieniu tłuszcz miał dostarczać maksymalnie 25 proc. kalorii.

 Cały eksperyment trwał 12 m-cy, a uczestniczy badania za pomocą specjalnie przygotowanej aplikacji smartfonowej, notowali nie tylko co jedzą, ale także to, gdzie jedzą i na ile silnie odczuwają pokusę złamania diety w zależności od miejsca pobytu.

Co odkryto podczas badania?

Ryzyko złamania diety wynosiło 60 proc., gdy ochotnicy jedli z kimś innym.

W trakcie posiłku w restauracji ryzyko przejedzenia wynosiło 60 proc.

Choć w czyimś domu lub u siebie ochotnicy narażeni byli na mniej pokus niż w restauracji, to kiedy ktoś naraził ich na taką, wciąż mieli 60 proc. ryzyka na złamanie zaleceń.

Ryzyko niedochowania zaleceń diety w innych miejscach były mniejsze – 40 proc. w pracy i 30 proc. w samochodzie.

Ryzyko złamania diety w powyższych miejscach spadało o połowę, kiedy jadło się samemu!

Autorzy badania podkreślają, iż uzyskane wyniki mogą pomóc w opracowaniu dla otyłych Pacjentów programu wsparcia, który pomoże w walce z pokusami- być może podejść do tematu bardziej psychologicznie da lepsze rezultaty w połączeniu z dietą i aktywnością fizyczną. Dobrym pomysłem było by tworzenie mapy miejsc i sytuacji ryzykownych, których lepiej unikać lub też opracować plan na wypadek pojawienia się już pokusy nie do przezwyciężenia.

Źródło: zdrowie.pap.pl

Dowiedz się więcej

5.00 avg. rating (94% score) - 1 vote