Dieta roślinna? Tak, ale tylko dobrze zbilansowana

Dieta roślinna? Tak, ale tylko dobrze zbilansowana

Tym razem naukowcy postanowili sprawdzić czy dieta roślinna, ale nie koniecznie zdrowa, źle zbilansowana, jest równie korzysta dla zdrowia, w kontekście możliwości zwiększania ryzyka chorób układu krążenia. Dieta roślinna? Tak, ale tylko dobrze zbilansowana.

Dieta roślinna? Tak, ale tylko dobrze zbilansowana

Jak wiadomo, diety roślinne powszechnie uznawane są za zdrowe i korzystne dla naszego serca, ale czy w każdym przypadku i okolicznościach?

Badacze z Harvard T.H. Chan School of Public Health and Brigham oraz Women’s Hospital, wzięli pod lupę 3 typy diet roślinnych:

– dietę opartą głównie na roślinach ale bez pełnej eliminacji mięsa
– d
ietę roślinną “zdrową” z dużą ilością produktów pełnoziarnistych, owoców i warzyw
– dietę roślinną “niezdrową” z wieloma produktami niepełnoziarnistymi.

Porównano wyniki badań z grupy ponad 100 tysięcy osób, z których u ponad 8,5 tysiąca rozwinęły się choroby układu krwionośnego. Rezultat wskazuje jasno- dieta roślinna “niezdrowa” szkodzi układowi krwionośnemu bardziej niż pomaga. Równocześnie potwierdziło się po raz kolejny, że odpowiednio zbilansowana dieta roślinna jest korzystna dla zdrowia.

Wyniki opublikowano w Journal of the American College of Cardiology.

 

Źródło: dietetycy.org.pl; alphagalileo.org

Dowiedz się więcej

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes